Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i23r68o94s94l93a11v 96K97u44l15h85a91v18ý 5759722711

Přečetl jsem si celou diskusi a obdivuji p. Kavku za trpělivost.

Pokud bude někdo tvrdit, že I. a II. světová a další se vedly z křesťanských pohnutek, nemá cenu s ním diskutovat; je to fanatický obhájce islámu a svoji obhajobu vede poukazováním na druhé.

Je více než zřejmé, že pokud válčí muslim, je to převážně z náboženských pozic a to i mezi sebou (šiíté - sunnité). Dokonce mnohá středověká zvěrstva (upalování) nebyla vedena z titulu fanatického křesťanství, ale z pouhé zištnosti, kdy na počátku sice byl provinilec proti jezuitskému pojetí víry, ale pak na skřipci lživě udával převážně bohaté.

A stále platí, že první, kdo vedl zábory křesťanských území byli muslimové (a dělají to dodnes) a počet mrtvých a otroků plus násilných konvertitů nepřečíslí ani několik páně Maškových seznamů!

+2/0
29.8.2016 10:20
Foto

K25a62r18e15l 92M80a88s11e86k 9734328189216

Co to melete? Kdo tvrdí, že I. a II. světová a další se vedly z křesťanských pohnutek?

0/0
9.9.2016 13:28
Foto

K64a19r83e24l 79Á17b47e70l39o26v29s56k84ý 7379760953542

Píšete jako vždy nesmysly, cituji - Islám sám o sobě plodí násilí ... opravdu věříte tomu, že jakákoliv ideologie, náboženství apod. sama plodí násilí? A kde se vzali? Vymysleli je lidé, a zase jen lidé jim dávají náplň. Vždy je to trochu složtější, jsou pravda ideologie a náboženství, která ve spojení s mocí, mohou vést k násilí, likvidaci oponentů ... bez fanatiků a fanatických vykladačů, nic nezpůsobí násilí, to jen nenávistní, násilní a fanatičtí vyznavači mohou způsobit něco podobného ... a tedy sama jen dokazujete, že vše je jen o lidech, o přiměřenosti ... ke které vy máte stejně tak daleko, jako mnozí jiní fanatici - ale to už jsem vám tuším psal, že:-) důležitá je zdravá míra, ve všem.

+1/−4
26.8.2016 15:15

A45l35e16n38a 14H92r57d80i38n17o75v23á 8152922234331

Píšete jako vždy nesmysly - podle sebe soudím tebe??? :-/

A co zdraví, slouží??

+1/0
26.8.2016 16:46
Foto

J75a36r93o31s81l34a60v 92P64t76á90č77e88k 4722349141734

Je to ale zajímavé, že nejvíce těch fanatických vykladačů, nejvíce násilí je

ausgerechnet v islámských zemích...

+3/0
27.8.2016 22:22

M20i77r76o71s84l57a80v 79K31u32l36h19a63v62ý 5129232631

No to jste si pěkně zavařil, p. Ábelovský; sice citujete, ale neberete do úvahy, že je to právě ten islám - nestvořený a existující jako dílo boží od úsvitu Země a proto sama ( samozřejmě svými vyznavači) plodí násilí.

Vy, zcela odvážně tvrdíte, že je to dílo lidí, tedy Mohameda. No běžte to těm muslimům objasnit, třeba Vás pochválí za konečně to pravé vysvětlení.

+2/0
29.8.2016 10:29

T70o14m10á68š 59P24í53c81l 3776213381797

Je-li něco samo o sobě fanatické a násilné a je to zakořeněno už v samotném ideologickém základu (Koránu, životopise Mohameda, v hadísech), pak skutečně nepotřebujete fanatické vykladače. Ti vykladači, které považujete za fanatické, vykládají prostě islám takový, jaký je.

+1/0
30.8.2016 9:52
Foto

K89a59r28e12l 88M11a28s12e54k 9974638189726

Pro stručnost a přehlednost jsem se zaměřil na 20. století.

Povstání boxerů, burská válka, rusko-japonská válka, mexická revoluce, první světová, arménská genocida, ruská revoluce, občanská válka a válka s Polskem, irská občanská válka, čínská občanská válka, řecko-turecká válka, italo-etiopská válka, španělská občanská válka, sovětsko-finská válka, druhá světová, řecká občanská válka, válka v Indočíně, korejská válka, francouzsko-alžírská válka, sudánská občanská válka, vietnamská válka, jugoslávské války, války mezi Indií a Pakistánem, Sri Lanka a Tamilští tygři, invaze Grenady a Panamy, Nicaragua občanská válka a Contras, britsko-argentinská válka, irácko-íránská válka, čínsko-vietnamská válka, kolumbijská občanská válka, guatemalská občanská válka, „fotbalová“ válka, salvadorská občanská válka, brutální japonská okupace Mandžuska a boje se Sověty, Peru a Světlá stezka...

Kam se na tohle hrabou muslimové.

0/−3
26.8.2016 9:53

M11i53c38h69a37l 67S37v25o85b59o69d42a 5698208186271

Z těch konfliktů bych jen vypustil arménskou genocidu a řecko-tureckou válku,protože Turecko beru jako muslimskou zemi.Před Tureckem se chránila i Ukrajina,která požádala o pomoc Rusko,jak to dopadlo netřeba dodávat,ale dalo by se to schovat pod boje se sověty.

+1/0
26.8.2016 15:55
Foto

K56a41r74e13l 67M92a52s46e59k 9444598229216

Dobře vypustím je pro příště. Člověk se pořád učí a seznam se mi zvětšuje, třeba o okupaci Mongolska zrůdným baronem Ungernem. Mít čas, napsal bych o tom knížku.

0/0
26.8.2016 16:17

J44i67t58k12a 14P51ř50i52k37r48y50l10o22v61á 9434419524297

Ocenuju praci, kterou jste si s tím dal, ale já se bavím o dnešku. Írán byl před 30 lety taky docela jiný a v pohode, zatímco CSSR bych klidne brala jako hrozbu coby součást komunistického bloku. Bavme se o tom, co je aktuální hrozba dnes.

+2/0
26.8.2016 23:57
Foto

K67a58r91e46l 80M17a75s96e96k 9854458279906

O aktuální hrozbě nevím. Nebezpečím vždy byla neinformovanost spolu s neschopností kritického myšlení. To si můžete snadno ověřit, kdy si třeba najdete informace o ženské obřízce a zjistíte, že nemá nic společného s islámem a ve vašem článku nemá co dělat.

0/−2
27.8.2016 10:22

J18i91t64k73a 47P34ř74i21k17r13y74l16o88v47á 9634279924397

Já ve svém článku říkám a dokládám, že AKTUÁLNĚ kde je většinová muslimská společnost je mnohem pravděpodobněji probíhající válka, ozbrojené konflikty a časté teroristické útoky. A také, že tam, kde vede islám, se nejčastěji praktikuje ženská obřízka. Souvislosti ukazují data, mapy, zdroje. Ale vy jste se jako vždy rozhodl to nevidět.

+4/0
27.8.2016 11:25

M83i25r13o17s92l52a85v 74K21u30l96h74a52v54ý 5519132321

Co to je za nesmysl, pane Mašku: "Kam se na tohle hrabou muslimové." irácko-iránská válka nebyla muslimská?!! A že tam nebylo málo mrtvých.

Jiný, podstatný fakt Vám chybí zcela jistě účelově; než získaly islámské státy petrodolary, byly to chudí břídilové, neschopní ekonomického rozvoje (což platí dodnes díky své ideologii). Mít ty dolárky dříve, jistě by byly jejich dobyvačné výboje mnohem intenzivnější.

+1/0
29.8.2016 9:52
Foto

K18a13r69e78l 67M14a93s92e47k 9844438159106

Jistěže irácko-íránská válka nebyla náboženská. Máte tam ještě něco?

0/0
9.9.2016 13:26

T86o59m42á67š 51P86í17c91l 3886563791947

Nějak jste vypustil muslimský svět, kde genocida nemuslimů probíhá nepřetržitě, jen to není v podobě války mezi dvěma zeměmi. Rovněž bych se pro větší aktuálnost zaměřil spíše na 21. století.

+1/0
30.8.2016 9:54
Foto

K48a98r98e85l 15M10a62s44e94k 9604938849366

Taky probíhala genocida nemuslimů, když byla severní Afrika nebo dnešní Pakistán koloniemi Evropských zemí?

0/0
11.9.2016 14:35

Z23d45e44n13e98k 58H47o89r77n25e96r 4874921212833

Papežskou neomylnost rozhodně hájit nehodlám, ale:

1) jinde než v islámském světě nejsou války? od kdy do kdy se na to díváte? co třeba ta v bývalé Jugoslávii? přímo v Evropě, mírumilovné a nejcharizmatičtější části světa?

2) doporučuji na toto téma pěknou publikaci "Obrazy ženství"; v katolictví například nemohou být ženy svěceny na kněze, mají v zástupech mlčet, mají být muži ku pomoci.. a mohl bych bohužel pokračovat;

3) perzekuce homosexuality trestaná smrtí v křesťanské Ugandě!!!

4) drakonické tresty středověkého typu jsme ve vyspělém světě odbourali, nicméně zcela neférově uvádíte případy nezákonných trestů, které by se daly přirovnat k někdejšímu lynčování v Americe;

5) ženská obřízka je ovšem zcela neomluvitelná a s ničím nesrovnatelná věc, ale v Koránu ji nenajdeme, ani Muhamad ji za života nenařídil;

6) mě nikdo nemusí přesvědčovat o tom, že násilí, totalita a extrémní perzekuce jsou špatné, napište nějaký přesvědčivý článek o prospěšnosti kolektivní viny v dějinách, protože to je podstata sporu, tyhle ojedinělé výkřiky nikam nevedou a nic nedokazují;

7) absolutně neomlouvám a nehájím islám, ale nemohu jinak než stejně odsoudit křesťanství nebo budhismus v jejich agresivní formě; za každou agresivitou stojí současně princip kolektivní viny, tekutý hněv apod., tak proč k němu přispívat podobným způsobem, jako to děláte zjednodušeně například vy a vám podobní? ve skutečnosti tím zabraňujete v účinné a odborné kritice;

+2/0
26.8.2016 2:30
Foto

J60a45r11o21s80l31a87v 18P54t93á47č97e37k 4142479511644

1) Do Bosny se sjeli džihádisté z celého světa. Byl to konflikt mimo jiné i mezi muslimy a ostatními.

3) výjimka, co potvrzuje pravidlo, nemyslíte?

4) uváděla zákonné tresty, navíc v koránu a hadísech podporované a nařizované

5) v hadísech se obřízka zmiňuje v tom smyslu, že sám Mohammed byl obřezán, i jeho manželka. Píše se tam, že se jejich obřezaná pohlaví dotýkala. A jak dobře víme, tak islám stojí a padá s příkladem Mohameda.

7) odsun sudetských němců myslím byl na místě. Ano, za každou agresivitou stojí konkrétní lidé. Ale v případě islámu to jsou lidé indoktrinovaní extrémně agresivní, zlou, nesnášenlivou a vražednou ideologií, která probouzí a podporuje i ten nejmenší a nejzasutější kořínek zla v každém silně věřícím muslimovi.

+3/0
27.8.2016 22:35

T81o73m66á60š 92P55í53c53l 3796453101187

V Jugoslávii šlo po počátečních potyčkách mezi jednotlivými zeměmi o čistokrevný konflikt mezi muslimy a nemuslimy. Ostatní vaše body jsou na úrovni "Vy mlátíte černochy."

O kolektivní vinu jít nemůže. Islám je špatný, to je nezpochybnitelný fakt, a každý, kdo se k něčemu tak odpornému hlásí, je prostě nemorální dobytek, který se může snadno očistit tím, že se prostě na islám vykašle.

+1/0
30.8.2016 9:58

J31a70r18o22s69l33a21v 10J58u82n25e42k 5243565935537

Řekl bych, že v přehledu obřízky by měly dnes být i některé evropské země, i když by to bylo nízké číslo.

+1/0
26.8.2016 1:33

P64e10t91r 49B20r58o45d37s39k19ý 5936833175649

..... bych to zrovna nedefinoval jako "přátelství", ale spíše známí,- a tech mám vod 80. let mezi arabskejma vekslákama hafo,- bejvalí studenti (všechny možný VŠ v ČR), účelový sňatky (ale taky sňatky z lásky (?) kde Češka tvrdí muziku !), sloučení rodiny s cílem vyhnout sa návratu do země původu atd.atd.,- byť s přízvukem, všeci hantýrujou česky, leta letoucí mi blahopřejou na vánoce, což mě vždycky totálně vodrovná, - ináč lijou první ligu ale vepřa do tlamy fakt nevezmou ! Čovek by řek "normál",- šak není to normál v tem pravým slova smyslu,- intuitivně cítíte, že mosite byt neustále ve střehu,- ...... kóóór když Vás takovej Afghánec obeznámí s tradičním, obecně profláknutým arabským příslovím : "Nikdy nevěř Arabovi !"V

+4/0
26.8.2016 0:06
Foto

K37a76r17e72l 53M84a26s36e29k 9914778289536

Dvě otázky, prosím.

1) Píšete, že země, kde je islám hlavní náboženství jsou aktuálně nejčastěji zdrojem válek, ozbrojených konfliktů a terorismu. Kdopak napadl a rozvrátil Irák či Libyi se statisíci mrtvých?

2) Byly země, kde je islám hlavní náboženství zdrojem válek atd., když byly kolonizované křesťanskými Evropany?

+2/−9
25.8.2016 18:16

M80a24r82t45i59n 41K95a59v35k79a 4106251802592

Ano, zrovna Libye je příkladem , která je dodnes kolonizována Araby, stejně jako Tunis, Maroko, Egypt a původní obyvatelé, Koptové, Berbeři, ale i Tuarégové jsou diskriminováni.

Irák je také dobrým příkladem země, která byla arabizována, protože původní Iráčané se považují za Chaldejce a Araby nesnáší, přesto se jim Arabové snaží dodnes vnutit svojí vizi prostřednictvím islámu.

Jinak, když mohamedáni napadli severní Afriku, výspu a klenot Byzantské říše, tak za nimi zůstali miliony mrtvých. Od země Římany nazívané Palestina až po Francii, kde jejich řádění udělal konec Karel Martel

+21/0
25.8.2016 18:25
Foto

K59a75r41e92l 11M16a73s75e59k 9154468499306

Možná máte pravdu, možná ne, ale o to nejde, o tom tady nebyla řeč. Já bych byl rád, kdyby mi paní Přibylová vysvětlila, jak bylo třeba muslimské Maroko zdrojem válek, ozbrojených konfliktů a terorismu, když to byla francouzská kolonie a potom od nezávislosti do současné doby, nebo muslimský Pakistán nebo muslimská Indonesie...

+1/−3
25.8.2016 21:13
Foto

K10a78r82e65l 30M28a79s27e83k 9574938209476

Omlouvám se, paní Přikrylová.

0/0
25.8.2016 21:40

T56o32m40á27š 80P91í52c68l 3446753681267

Obdivuji Vaši trpělivost. Já už na trolly nemám nervy.

0/0
30.8.2016 10:00

O46n34d51ř74e49j 17K84o54l93á56ř 1383355113271

Dosud největší války a zabíjení vznikly v křesťanském prostředí.

+1/−10
25.8.2016 17:56

M59a60r41t78i57n 56K45a16v94k36a 4286371732292

A to jste vzal kde?

+8/0
25.8.2016 17:57

O67n37d56ř19e48j 88K60o11l43á92ř 1423815543121

Vlastně ne. Ti, kteří takové války vedli, nikdy skuteční křesťané nebyli, bez ohledu na to, zda se ke křesťanství hlásili či ne (nebo snad proti němu i bojovali).

0/−3
25.8.2016 18:11

M62a12r38t83i87n 54K90a35v19k82a 4446891672892

Ptal jsem se na to, kde jste vzal, že největší války a zabíjení vzniklo v křesťanském prostředí.

+6/0
25.8.2016 18:11

O87n44d79ř23e88j 57K79o73l87á10ř 1783905773701

Pokud nazveme Evropu a sever Ameriky křesťanským prostředím...

0/−3
25.8.2016 18:20

M98a40r45t64i23n 63K61a91v73k26a 4976891412222

Evropa od poloviny 18 století se neřídí křesťanstvím, ale osvícenskými myšlenkami.

Na konci devatenáctého století, když Rašíd Rída navštívil Evropu, tak prohlásil. Evropa už není křesťanská.

+8/0
25.8.2016 18:29

M46a30r10t64i54n 70K42a52v14k96a 4126401232142

A abych vám to nekomplikoval , je to období potlačování církve a křesťanství v životě a politice

+3/0
25.8.2016 18:31

O31n63d95ř86e75j 10K56o47l83á13ř 1533135753341

Ne Martine! Vy si tu skutečnost lakujete. Jestliže válku či nějakou jinou formu masového zabíjení nezačal papež ještě neznamená, že na ni neparticipovali lidé nebo spíše masy, kteří se nějak hlásili ke křesťanství.

A copak ani Vilém či Franz Josef nebyli křesťané? A v té třicetileté válce válčil kdo? Já samozřejmě netvrdím, že takové války vzešly primárně z církevních kruhů, ale církev nebyla na jiné planetě. Ostatně nemusíme chodit daleko. To co se dělo na Slovensku za první republiky a za Slovenského štátu nelze přejít. Tím méně, že dnes mnozí církevní představitelé na Slovensku mají tendenci tehdejší klíčové zločiny bagatelizovat a postavy typu Tisa či Hlinky (kterého považuji za toho horšího) glorifikovat, samozřejmě za potlesku mnohých věřících (kdybych to sám nezažil, snad bych tomu ani nechtěl věřit).

0/−6
25.8.2016 18:52

M82a86r49t72i58n 89K42a74v63k57a 4906231262382

Nic si nelakuji. Třicetiletá válka přeci nebyla o křesťanství, ale o politickém uspořádání. Ano, křesťanství tam mělo úlohu, ale primárně se jednalo o to, kdo bude určovat směr politiky a politického uspořádání.

Co se dělo na Slovensku. Ondřeji dělo se tam jen jedno, že Slováci si splnili sen a měli svůj stát. Hlinka ani Tiso se nedopustili žádných zločinů. Hlinka zemřel před vznikem Slovenského státu a Tiso byl představitelem. Máte na mysli Židy? Ano, Tiso je posílal na Východ jako náhradu za Německem požadované pracovní síly od Slováků. Tiso byl také odsouzen papežem a po jeho zásahu s posíláním Židů přestal.

Hlinku považujete za horšího? A proč a v čem? Že Hlinka byl pro Československo a když viděl realitu tak chtěl konfederaci?

+8/0
25.8.2016 19:03

J96i91ř60í 26Ř61e30z78n68í93k 4442932533455

Třicetiletá válka v Evropě.

+1/−6
25.8.2016 18:41

M46a72r61t80i50n 26K39a76v78k23a 4246901502552

Větší hloupost asi nejde říci, že?

+7/0
25.8.2016 18:43

J41i30ř30í 32Ř28e18z43n31í54k 4162612513585

Až dosud jsem se domníval naivně, že právě tehdy vzniklo heslo koho království, toho náboženství.

0/−2
25.8.2016 20:11
Foto

K72a61r18e79l 77M23a95s88e38k 9274838389426

Přidejte pane Řezníku, hodně přidejte. Samozřejmě se nabízí první a druhá světová, ale třeba bolševismus nebo maoismus, ty mají taky kořeny v Evropě.

Vietnamská válka - napadli Vietnamci Spojené státy a shazovali tam miliony tun bomb a jedů, nebo to bylo naopak?

Jinak se nejvíce zločinů, jako je vražda nebo znásilnění, odehrává v křesťanských zemích, Honduras, Mexiko, Brazilie, Jižní Afrika.

0/−3
25.8.2016 19:23

M75a22r66t25i80n 12K46a39v37k23a 4626231722302

Jasně, kdo koho napadl? Nebyli to náhodou Sověti kteří válku nejen ve Vietnamu, ale také předtím v Korei rozpoutali?

Prý křesťanské země :)

Masku, Honduras socialisté, Mexiko socialisté Brazílie socialisté , JIžní Afrika socialisté

+4/0
25.8.2016 19:35
Foto

K27a37r39e40l 36M43a63s86e27k 9164618169206

No vidíte, že se dá slušně debatovat, pane Kavko.

1) Sověti nerozpoutali ani válku v Korei ani ve Vietnamu.

2) Na tom starýho kozla záleží, která strana vládne v těchto křesťanských zemích.

3) Jak jste "zjistil", že je Pena Nieto či Jacob Zuma či Juan Orlando Hernandez socialista?

+2/−5
25.8.2016 19:56

M72a41r44t41i91n 15K43a79v11k55a 4416491462702

Ale rozpoutali, ale to je jedno. Ty prostě vidíš věci z ideologického pohledu

Nejde o slušnost, nemám problém s tebou mluvit, ale nemá k tobě respekt. Zvláště, když obhajuješ vyhnání židů z Izraele

+5/0
25.8.2016 20:05

J56i35ř31í 79Ř66e25z10n33í67k 4212892543965

No první s tím vyháněním Židů z Izraele začal Ježíš Kristus, když ty hříšníky vyhnal z chrámu.

0/−5
25.8.2016 20:13
Foto

K15a41r57e78l 96M73a50s40e29k 9644808279816

Co to zase melete, osobo? Kdo vyhání Židy z Izraele?

0/0
25.8.2016 21:18

J80i25ř82í 56Ř37e84z93n93í27k 4262702803395

K tomu viníku rozpoutání války ve Vietnamu, nebo v Koreji bych uvítal jako důkaz nějaké foto sovětského zajatce. Prozatím pouze existuje pouze seriál Mash, kde je ukazován kdejaký amícký zdravotník. A bakteriologickou válku v Koreji vedl kdo?

+1/−3
25.8.2016 20:19

T35o52m56á41š 21P72í80c25l 3886813941237

Vraťte se do školy.

0/0
30.8.2016 10:01
Foto

P82e69t48r95a 15H93a12v25e84l96k27o51v52á 8373423262

Prosím vás, války tady byly před islámem a před křesťanstvím. 2. počet obětí byl ale za mongolské invaze ve 13 století. 60. milionů. Kam se na to hrabou muslimi i křesťani?

0/−2
25.8.2016 20:07

M22a20r46t40i62n 36K91a21v15k76a 4176491152182

Kdysi byla jedna oblíbená věta českých muslimů. Neposuzujte muslimy podle toho jak se chovají, ale podle islámu.

Asi to nevzešlo od nich, ale je to paradox, protože on se každý muslim chová podle Koránu.

Vzpomínám si na jednoho Iráčana ve Winnipegu, který chlastal první ligu. Lehké holky na každí straně a když došlo na lámání chleba, tak jedl i vepřový řízek s bramborovým salátem. (Irák daleko, Alláh vysoko)

Pak nás pozval na hostinu, kde byli další muslimové. Vzhledem ke zkušenostem jsem vzal z Cold beer store několik krabic piva.....

Ovšem jaké bylo překvapení. Byli tam i muslimové a tak tento Iráčan řekl. Islam - no alcohol.;-)

+11/0
25.8.2016 17:37
Foto

P10e98t93r74a 42H70a21v34e78l29k64o85v36á 8203663582

Závidíte mu!

0/−9
25.8.2016 20:09



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.