Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Žil jsem několik let v německu. Pobytem v cizině člověk nabude rozpolcenosti. Najednou zjistí, že třeba udělá vtip a ostatní mu nerozumí, protože i když jazyk je správný, souvislosti jsou z toho druhého prostředí.

Je to jako číst Švejka a neumět ani slovo německy. Máte to prostě napůl.

Moc by se mi líbilo, kdyby u nás byli lidé pozitivnější. To je jeden z dojmů, které jsem si ze svého "zahraničního odstupu" vzal, stejně jako Vy.

A stejně jako Vy, jsem se přesvědčil, že máme být na co hrdí. Kultura, památky, ale i velmi výrazně dobré vzdělání a přehled, anebo i řemeslná nebo ekonomická úroveň.

Tedy často i ty věci, o kterých se traduje jen to nejhorší.

R^R^R^R^R^

PS: Taky si tu "druhou stranu" máte tendenci vždy idealizovat, jako já? Míval jsem často při shlédnutí něčeho nepěkného neodbytný pocit, že "tam na druhé straně" by se TO nestalo. A platilo to obousměrně:-))))))));-)[>-]R^

2 0
možnosti
MK

Díky, Jitko. Vždycky vaše články ráda čtu. Jsou chytré a vtipné. Ten dnešní byl milý a pohladil.

6 0
možnosti
KS

Lidi by měli víc cestovat, pak by měli podobný pohled. Nemusí nikam daleko, stačí do okolních států. Ale u nás jsou pořád miliony lidí, kteří nebyli ani v Rakousku.

4 0
možnosti
TV

Jo ceskou vlajku mam tady v Kanade taky. Jednu i v praci na stole.

3 0
možnosti
TV

To mate pravdu s tim stezovanim. "A jak se mate? Ale prosim te, ani se neptej ...: a uz to zacne. Ja se tomu spis smeju. Mozna je to tim, ze se mame tak dobre a nechceme, aby nam to nekdo zavidel nebo nas o to obral.

3 0
možnosti
KS

Já se s tím kupodivu už spoustu let moc často nesetkávám.

1 0
možnosti
TV

Diky za blog. Ja bydlim v Kanade a taky bych mohl povidat. A taky me vzdy nadzvedne, kdyz nekdo v diskuzi pouzije slovo "Cechacek". Ale pak si uvedomim, ze to spise vypovida neco o tom, kdo takovy vyraz pozije.

8 0
možnosti
SS

Brit rika Ceskoslovensko a velka vetsina Cechu, kdyz mluvi o Velke Britanii rika Anglie.

Nechapu, co jste chtela rict....

0 0
možnosti
JM

To je ale naprosto obrácený případ. Anglie pořád je země, jen je součástí UK, čili někdo může opravdu myslet Anglii tak jako můžete říct, že jedete na Moravu nebo do Čech. Na druhou stranu když někdo v r 2017 podesáté řekne, že jsem Čechoslovák i když ho opravím... prostě nejsme na tom se vzděláním nejhůř.

2 0
možnosti
KT

milá slečno Přikrylová. velice Vám děkuji za krásný článek, mluvíte mi z duše a moc mě potěšilo, že takhle smýšlí mladá žena. byla bych velmi šťastná, kdyby podobně smýšlela alespoň část novinářů a více politiků. skutečně jsme výjimeční, máme nádhernou zemi a většinou potřebu po sobě něco pozitivního nechat. škoda, že víc prostoru v médiích je dáno těm zapšklým a se sebou nespokojeným. ale i to je vlastnost známá celou lidskou historii. tihle lidé mají pocit, že dokonalost je jen někde daleko a v rukou tajemných a pomazaných hlav

3 0
možnosti
JM

Ten zážitek se asi neda zprostředkovat, ale zkusila jsem to[>-]

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS