Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18l32a42d69i19m35í98r 44J50a21v18o23r49a 4150572986678

R^!

0/0
18.9.2016 17:02

J22i56ř78í 57J78o68n56á17š 2282425139693

Evropa se stává žumpou.Otázka je,zda po přetečení to bude ještě Evropa.Asi už jen přetečený septik.Tak dík!

+3/0
15.9.2016 18:45
Foto

L61a65d42i66s25l89a81v 66M87a87t87u98š86k73a 5742198889203

Bez jůtůb ani ránu. A hurá do světa hloupostí. Připomínáte mi Alice z té půvabné knížky Lewise Carolla;-)

0/−18
15.9.2016 16:53

M65i53r95o15s12l14a77v 39K62u84l61h90a91v94ý 5749852581

Až se přestanete po Vašem smát, možná že se z toho světa hloupostí vrátíte.

+8/−1
15.9.2016 18:41

J52a79n 82R88á67ž 1279113344680

Přál bych Vám, pane Matuško, abyste jednou cestu ze světa hloupostí, ve kterém žijete, našel.

+8/0
15.9.2016 21:44

J89a58r90o94s81l96a38v 31K47u25t67h56a63n 1377887849367

R^Ano ano, pane Matuško, váš zkratkovitý způsob argumentace mi vždy imponoval! EU

0/0
16.9.2016 16:34
Foto

L95a15d96i94s91l34a11v 25M31a39t16u31š96k35a 5942808439243

[>-]R^

0/0
16.9.2016 20:24

M29i48r67o13s63l61a70v 57K58u28l12h88a51v92ý 5149402311

Vstoupili jsme do EU a cíl byl, využít všech výhod (společný trh, společný prostor , volný pohyb osob i prac. síly) tak, abychom se západu se svou životní úrovní začali přibližovat. Přiblížily se však pouze ceny, zhoršila se výrazně soběstačnost a dál se rozevírají nůžky mezi bohatými a chudými; nepoměr životní úrovně zůstal stejný.

Často s Vámi paní Přikrylová bez výhrad souhlasím, ale Váš pohled na Zemana není realistický. Má řadu chyb, ale v současné době je jeden z mála, kteří kašlou na bonton a diplomacii; říká fakta bez obalu a to ti panáci v Bruselu potřebují.

Každý další president bude své mouchy, jde o to, co je dnes nejpotřebnější.

+12/0
15.9.2016 16:35
Foto

J95a37n 72R96e34c89h79n59o67v32s10k49ý 8896725747290

Vite Jitko, v zásadě máte pravdu, ale zkuste uvažovat co je příčinou a co důsledkem. Systém (sui generis) vytvořily členské státy EU aby umožnily fungování hluboké ekonomické integrace. Zároveň však ztratily minimum vlivu (nevolené nebo okleštěné instituce). To je příčina. Je to jako jet zároveň vlevo a vpravo. Důsledkem je neschopnost řešit problémy, bezobsažné žvanění, bloudění v mlze a nadbytek byrokracie. JInými slovy. Je předčasné hodnotit evropský integrační proces podle pokryteckého systému, který od samého počátku nebyl schopný reálně fungovat.

+1/0
15.9.2016 16:13

J23a69n 46C68i91h50e44l33n44a 2740811221428

Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.

Platón

Bez zájmu občanů o stát republika se stává de facto státem aristokratickým, byrokratickým, státem menšiny - forma sama nerozhoduje o podstatě státu.

Tomáš Garrigue Masaryk

+9/0
15.9.2016 15:37
Foto

R87a22d26o66v14a97n 53P69a26j93o58n86k 6535942395707

Paní Přikrylová, nevím kde získáváte informace a je zcela možná, že jste daleko fundovanější co se týče hodnocení jednotlivých úředníků celé Evropské unie než já. Já mám totiž ten zásadní nedostatek, že dost dobře nedokážu odpovědně zhodnotit práci všech úředníků na místním úřadě v Litovli a to i přes to, že tam mám několik kamarádů, pár známých i některé, které snáším nelibě.

Pokud se podívám dál, přiznám, že osobně na kraji znám tak dva tři lidi. A co teprve na státě, to už jen z doslechu. Na evropské úrovni znám pana Březinu a to spíš jeho otce a to byl pro mne Pan člověk.

Evropského úředníka, toho neznám ani jednoho.

V žádném případě si proto nedovolím hodnotit kvalitu, kompetenci a potřebnost jednotlivých úředníků tam konajících.

A pak je kolem mne, a i zde, plno lidí, kteří to umí zhodnotit velice kvalifikovaně. A tak se tedy ptám, co víte víc než já o konkrétním kterém úředníkovi, že koná špatně? Já vím, že jich je asi hodně, ale kterej a konkrétně a proč?

A nebo je to všechno jen jedna paní povídala?

+2/−17
15.9.2016 15:36

M17i68c55h37a68l 37K33i67m71á38k 1546919491619

Stejne jako nikdo nezna je, neznaji oni nas. Stejne tomu tak muze byt i na celostatni urovni, jenze statni urednici znaji pomery ve state lepe nez cizi urednik z bruselu. Cim dal je urednik od obcana, tim mene mu rozumi a tim mene muze rozhodovat v jeho prospech.

+9/0
15.9.2016 15:47

J58i17t66k27a 79P19ř82i82k84r73y30l59o95v74á 9864809484547

Moc hezky popsáno například zde, velmi doporučuji https://www.youtube.com/watch?v=UTMxfAkxfQ0&ab_channel=Brexit:TheMovie

Nicméně i kdyby bruselská kolečka fungovala perfektně a tak, aby z toho měli prospěch konkrétní občané EU a ne jen ti vybraní, docela dost se odkopali s tím, co se děje ohledně migrantů. Frontext dovážející Afričany pomalu z břehů Libye a kvóty, které nikdy fungovat nemůžou a na kterých přesto trvají jen přesto, že to tak přece rozhodli, smlouva s Tureckem atd

+9/0
15.9.2016 15:47

V15á62c37l16a36v 84M72a59c87h 9589943748538

a po ovoci poznáte je...

+7/0
15.9.2016 15:58

M61a29r64e45k 51Š29n35o25b29r 9860335820804

Lidé vnímají ta rozhodnutí, která ovlivňují jejich život. Ani v tomto článku jsem nečetl, ani mezi řádky, výtku, že by úředník v Bruselu byl horším člověkem než úředník místního úřadu v Horní dolní. Tady jde třeba o ta nařízení týkající se žárovek, vysavačů a dalších věcí. Předpokládám, že třeba tohle muselo projít úřednickým šimlem v Bruselu. A pak se tu objevují takové kuriozity, jako že se žárovky nemohou prodávat jako žárovky, ale "tepelné koule". Problémem je, že se EU prostřednictvím svého přebujelého byrokratického aparátu plete do věcí, které řešit nemá, kterými běžné lidi akorát naštvou a kterými často upírají lidem právo si vybrat.

+5/0
15.9.2016 16:09

K16a18r41e58l 79B89e89d98ř85i85c33h 7523793813541

To co píšete je tak trochu demagogie, která se tváří moudře a objektivně. V dobách socialismu jsem neznal osobně nikoho z ÚV KSČ, nikoho z kraje ani okresu, možná jsem se v životě potkal pár nižších funkcionářů. Proto nemohu kritizovat tehdejší dobu, resp. to jak stát řídili? Člověk který je nadán rozumem, hodnotí něco jako celek, jejich výstupy. To jestli konkrétní Tonda, Jean nedo Juan v Bruselu pracuje poctivě na celkovém dojmu nic nemění.

+8/−1
15.9.2016 16:12
Foto

R30a30d34o87v19a30n 68P39a41j39o45n60k 6225392845757

Ano, dá se říci, že to v určité chvíli demagogie je. Určitě bych s tím souhlasil, když jsem byl mladší. Teď ale pozoruji tu změnu, kdy už si uvědomuji, že daleko lehčí je něco zbourat, odsoudit, na něco pokřikovat s davem. Opravdu, to je jednoduché, ale laciné.Hodně lidí to rádo poslouchá, ale já mám z toho manipulovaného davu obavy.

Odpověď jsem ale nedostal. Kde berete ty informace. A nejsou to jen dojmy, které někdo ze zisku podporuje?

0/−7
15.9.2016 16:45

V14l32a55d78i63m27í39r 78J14a84v53o74r43a 4400922706478

Pardon, můj omyl, mělo být plus!

0/0
18.9.2016 16:58

M80i94l98a62n 44J73o60s47o77v98i29č 4442397764691

pane Pajonku,

EU a její "věrchušku " tedy úředníky a její fungování můžeme hodnotit jen pouze dle výsledků. nemusíme je kádrovat jednotlivě.

Migrační krize, krize eura, nadměrné zadlužení jižních zemí EU, naprosto tristní ochrana hranic, neúspěch společných politik jako Lisabonská strategie (pamatujete - dohnat a předehnat USA), společný projekt největšího urychlovače na světě, který byl dva roky několik měsíců po uvedení do provozu mimo provoz, zpoždění projektu GALILEO -mám pokračovat?

nejnižší hospodářský růst v porovnání s ostatním světem, to jsem si ještě vzpomněl.

Na základě toho můžeme konstatovat, že tudy cesta nevede, že současné pojetí EU je úplně slepá ulička. Jak dlouho budeme čekat až to úplně krachne?

+7/0
15.9.2016 17:58

M11a19r29e29k 34Š12n89o12b89r 9540835330754

Jsem s Vámi za jedno. R^[>-]

+10/0
15.9.2016 15:23

J92i95t11k46a 73P22ř41i43k85r22y68l58o93v40á 9854289204437

Díky :-)

0/0
15.9.2016 15:54

O74n18d82ř73e33j 20K72o46l44á90ř 1923185173601

Pojetí Evropy jako území plného suverénních států se ukázalo jako sebedestruktivní, kdy neustálé konflikty mezi státy začaly růst do gigantických rozměrů, zejména pak ve dvacátém století, kdy přerůstaly již do globálních, civilizaci ohrožujících měřítek.

Ekonomicko-politické společenství evropských zemí se ukazuje jako efektivní cesta k udržování stability, ale jen do chvíle, kdy Evropa, bez ohledu na toto společenství, ztrácí sama sebe, své tradiční hodnoty, své vize...

Nejsem si jist, zda tato krize hodnot obřích rozměrů, kterou spíše vnímáme jen v podobě jejích dílčích symptomů, může být nějak jednoduše zažehnána.

Jsem si však jist, že kdybychom EU jen tak rozbili, lepší zítřky nás rozhodně čekat nebudou. Zejména ve chvíli, kdy Evropa čelí řadě problémů, z nichž uprchlíci jsou jen jedním z mnoha.

+2/−7
15.9.2016 15:20

M49a83r53e81k 97Š82n69o26b44r 9360255950594

Problémem je, že současná EU problémy spíše vytváří než aby je řešila. Vezměte si jen třeba společnou evropskou měnu. Všichni jí oficiálně vítali, nikdo si nechtěl připustit problémy, ale ty nastaly. Jak mohou mít země s rozdílnou ekonomickou úrovní společnou měnu? Jak s eurem řešit problémy ekonomiky, které by šly v případě existence řecké drachmy nebo italské liry řešit devalvací (jak tyto země vcelku běžně činily)? Půjčováním, i když všichni víme, že to je jen házení peněz do černé díry. Ten společný projekt, který vznikal při krásně znějících slovech o jednotě, je pro mnoho států dnes spíše celou, která brání efektivnímu a správnému řešení problémů, o tom jsem přesvědčen.

+11/0
15.9.2016 15:29

O70n39d71ř14e83j 79K21o18l25á92ř 1293715893721

Problém evropského společenství nastává ve chvíli, kdy se z nějaké vize vzájemné spolupráce v době rozšiřování tohoto společenství stává náboženství. Tam pak se přání stává otcem myšlenky.

0/−1
15.9.2016 15:34

M36a76r50e49k 76Š15n17o18b20r 9860135290374

Ve středověku byli lidé, kteří měli jen trochu jiný pohled na katolickou víru, démonizováni. Dnes, když někdo vyjádří názor, že Evropa by měla stát na silných jednotlivých státech, tak je velmi často označován za populistu nebo fašistu.

+5/0
15.9.2016 16:00

O73n58d73ř56e58j 36K60o11l17á72ř 1863195373951

Což dokládá, že naše schopnosti diskutovat mezi různými názorovými platformami mizí.

+1/0
15.9.2016 16:06

M52a34r90e34k 20Š18n19o43b48r 9930855470904

Souhlas. Mizí schopnost či snaha lidí o pochopení jiných názorů, nebo alespoň respektu a tolerance k jiným názorům. Naopak narůstá obliba škatulkování. Obrovským příkladem byly třeba volby prezidenta.

0/0
15.9.2016 16:10

O52n61d28ř83e10j 63K52o46l59á50ř 1453705443391

Také souhlasím. A nevidím v tom přímou spojitost s EU. Problémy v EU jen souvisí s něčím mnohem obecnějším.

0/0
15.9.2016 16:19

M70a28r14e63k 40Š48n19o64b83r 9290615920214

Je to v tom škatulkování - kdokoliv se kriticky vyjádří k podobě nebo fungování EU, tak je velmi často označen za populistu atd., aniž by byla snaha nad těmi názory přemýšlet.

+3/0
15.9.2016 16:23

I27v40o 19S78c70h20l45ä18g49e87l 9870859547842

Vztahy v podstatě stačí kultivovat obchodem, co se týká podobně vyspělých zemí. Co se týká nevyspělých zemí, v záloze má být efektivní vojenské odstrašení. Na celém světě je řada států, které spolu již desítky let neválčí a něco jako EU k tomu rozhodně nepotřebují. Byrokracie (nevolená, k přijetí osobní zodpovědnosti nedonutitelná je obrovský problém i v měřítku jednotlivých národních států, V měřítku světadílu je to mega pr..ser. Notabene když k té nezodpovědné byrokracii přidáte kupu nezodpovědných politiků, zaklínajících se dobrem pro všechny. EU v této podobě je chybný koncept, který generuje nepružná, opožděná, ideologicky podbarvená a neefektivní řešení problémů. Často těch problémů, které si EU způsobila sama. Juncker a spol. nejsou řešením problému, jsou jeho pevnou součástí.RvEURv

+9/0
15.9.2016 15:35

J58i91t82k54a 63P74ř78i47k24r44y39l54o97v81á 9864779984327

R^

0/0
15.9.2016 15:55

J17a52n 35R16á49ž 1709733594980

Ještě hůře: Ti jmenovaní problémy vytvářejí a tím jsou jejich pevnou součástí. Jak mohou řešit problém, když ho vědomě vytvoří? To by museli popřít sami sebe!

+2/0
15.9.2016 21:50

J31i31t39k25a 77P84ř63i59k71r10y73l97o27v41á 9784259744487

Odkud berete, že státy se ukázaly jako nefunkční? Mně se třeba líbí, jak navzájem fungují státy Commonwealthu za zachování suverenity. Největší pitomost je, aby suverénní státy vedla banda nevolených úředníků, to se na mě fakt nezlobte... Nicméně díky za komentář.

+9/0
15.9.2016 15:54

O25n22d62ř30e71j 88K65o77l12á59ř 1513525213791

Státy samy o sobě jistě fungovaly. Pouze mezi sebou navzájem až příliš často diskutovali dosti brutálním způsobem. Ona to fakt byla hrůza, kterou si (spíš bohužel) dnes neumíme ani představit.

0/0
15.9.2016 16:09

J13a75n 57R26á83ž 1299613694430

Mi předkové se sousedy bojovali o získání vlivu nad naším rodným krajem. A urcite to byla hrůza. Teď všichni žijeme v míru a není nutno, aby nám ten mír zajišťoval někdo tisíce km daleko. Prostě jsme jiní! Jako jsou i občané Evropy jiní!

Poučení z historie je jinde. Každé odtržení vlád od potřeb občanů, mělo vždy za následek nástup tyranie. V moderní době: Francouzská revoluce, Ruska revoluce, nástup fašismu v Itálii i nástup národního socialismu v Německu. Vše mělo stejnou příčinu a ta neni nepodobná tomu, co se děje v EU teď. Z toho, že neschopnost eurovlady řešit problémy občanů umožní nástup nových totalit, musíme mít větší obavy než z migrantů.

+2/0
15.9.2016 21:58



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.